13 listopada 2024

W ciągu 10 miesięcy sprzedano ponad 11 tys. Toyot C-HR

Hybrydy z oszczędnym napędem i bogatym wyposażeniem

W ciągu 10 miesięcy 2024 roku w Polsce kupiono 11 051 egz. hybrydowej Toyoty C-HR. Klienci chętnie wybierają auta w wyższych wersjach wyposażenia. Samochód jest zdecydowanym liderem segmentu.

Średniej wielkości crossover – Toyota C-HR – jest jednym z najważniejszych modeli koncernu w Europie. Rok 2024 jest dla niego przełomowy. Na rynku dostępna jest zarówno niezwykle udana pierwsz generacja tego auta z ekonomicznymi i niezawodnymi napędami hybrydowymi w bardzo atrakcyjnych cenach, jak również nowa Toyota C-HR. Zastosowano w niej hybrydę piątej generacji, w tym – po raz pierwszy w historii modelu – hybrydę plug-in.

Jak pokazały dane sprzedażowe z pierwszych 10 miesięcy 2024 roku, Toyota C-HR w trakcie zmiany generacyjnej cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem wśród polskich klientów. Model ten jest liderem segmentu C-SUV. Jest to także jeden z trzech najpopularniejszych modeli Toyoty z napędem hybrydowym. Od stycznia do października bieżącego roku sprzedano już 11 051 egz. tego auta, czyli niemal tyle, ile w całym ubiegłym roku. Do klientów trafiły 1363 egz. pierwszej generacji tego pojazdu oraz 9688 egz. drugiej odsłony.

Klienci wybierający nową Toyotę C-HR najczęściej decydowali się na wersję z ekonomicznym i wydajnym napędem o mocy 140 KM (5866 egz.). 3467 aut to samochody z dynamicznym układem 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM, który występuje w wariantach z napędem na przód lub z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i. 355 egz. do sprzedaży drugiej generacji auta dołożyła najmocniejsza Toyota C-HR Plug-in Hybrid (223 KM), która do oferty dołączyła w drugim kwartale 2024 roku.

Nowa Toyota C-HR od 119 900 zł

Druga generacja Toyoty C-HR charakteryzuje się nowoczesnym i atrakcyjnym designem nadwozia, a także niskoemisyjnymi i oszczędnymi napędami hybrydowymi piątej generacji zapewniającymi doskonałe właściwości. Tworząc gamę nowego crossovera, udało się połączyć wyższą jakość wykonania, większe bezpieczeństwo oraz bogatsze wyposażenie standardowe z cenami zbliżonymi do auta poprzedniej generacji.

Nowa Toyota C-HR w wersji Comfort kosztuje już od 119 900 zł. Ten wariant sprzedano w liczbie 2904 egz. W standardzie bazowa odmiana Toyoty C-HR ma m.in.:

  • 17" felgi aluminiowe z oponami 215/60 R17,

  • światła główne w technologii LED (Basic LED),

  • kamerę cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi,

  • klimatyzację automatyczną (dwustrefową),

  • system automatycznych klamek zewnętrznych przednich i tylnych,

  • system multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym (8" HD),

  • 6 głośników,

  • inteligentnego asystenta głosowego,

  • interfejsy CarPlay* i Android Auto™.

Najchętniej wybierana wersja nowej Toyoty C-HR

Warto zaznaczyć, że w przypadku drugiej generacji Toyoty C-HR klienci chętnie decydują się na samochody w wyższych wersjach. Najpopularniejszą odmianą nowego crossovera Toyoty jest wersja Style – sprzedano ją w liczbie 3049 egz. Auto łączy atrakcyjne akcenty stylistyczne z długą listą elementów dostępnych w standardzie. Opcjonalnie można ten samochód zamówić również z dwukolorowym nadwoziem (Pakiet Bi-tone).

W wyprzedaży rocznika 2024 nowa Toyota C-HR Style kosztuje od 149 600 zł. Standardem w tej wersji są m.in.:

  • 18" felgi aluminiowe z oponami 225/55 R18,

  • system multimedialny Toyota Smart Connect+® z kolorowym ekranem dotykowym (12,3" HD)

  • nawigacja Connected z dodatkowym trybem offline i 4-letnią darmową transmisją danych,

  • inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu,

  • system bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk),

  • przednie i tylne czujniki parkowania,

  • podgrzewane fotele przednie,

  • automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne,

  • podgrzewana kierownica,

  • stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralne,

  • system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED (jeden kolor, punktowo),

  • system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem (RCTAB).

Popularne odmiany Executive i GR SPORT

Topowe odmiany nowej Toyoty C-HR – Executive i GR SPORT – również cieszą się dużą popularnością wśród kupujących.

Dostępna ze wszystkimi wariantami napędu hybrydowego wersja Executive została sprzedana w liczbie 1812 egz. Jest ona wyposażona m.in. w:

  • 19" felgi aluminiowe z oponami 225/50 R19,

  • dach w kolorze fortepianowej czerni,

  • przednie fotele sportowe,

  • elektryczną regulację fotela kierowcy,

  • elektrycznie unoszone drzwi bagażnika,

  • system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED z możliwością personalizacji (listwa LED),

  • światła główne w technologii LED.

W salonach Toyoty można zamówić auto w tej wersji już od 160 400 zł.

Toyota C-HR w wersji GR SPORT, która dostępna jest wyłącznie z napędami 2.0 Hybrid Dynamic Force oraz 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in, znalazła w pierwszych 10 miesiącach 2024 roku 618 nabywców. Obecnie w wyprzedaży rocznika 2024 auto kosztuje od 184 100 zł. Wyjątkowy charakter tej wersji podkreślają elementy stylistyczne GR SPORT, a także:

  • 19" felgi aluminiowe GR SPORT z oponami 225/50 R19

  • tapicerka z ekologicznego zamszu Ultrasuede™,

  • system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA),

  • światła główne w technologii Matrix LED,

  • adaptacyjne światła drogowe (AHS),

  • system doświetlania zakrętów,

  • automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich,

  • kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi,

  • monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM),

  • kamera monitorująca kierowcę (DMC),

  • asystent zmiany pasa ruchu (LCA),

  • zaawansowany asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park.

Limitowane wersje specjalne

Wraz z debiutem drugiej generacji Toyoty C-HR do gamy wprowadzono dwie limitowane wersje specjalne – Executive Premiere Edition oraz GR SPORT Premiere Edition. To auta dla najbardziej wymagających klientów.

Toyotę C-HR GR SPORT Premiere Edition sprzedano w liczbie 734 egz. Wersja ta jest wyposażona m.in. w:

  • 20" felgi aluminiowe GR SPORT z oponami 245/40 R20,

  • cyfrowe lusterko wsteczne,

  • wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD),

  • system Premium Audio JBL z 9 głośnikami.

Wersję Executive Premiere Edition sprzedano w liczbie 571 egz. Wyposażono jest ona we wszystkie elementy dostępne w wersji Executive z Pakietami Tech i VIP. Dodano do tego malowanie nadwozia Bi-tone+ z tylną częścią auta w kolorze Night Sky Black, a także tapicerkę skórzaną (skóra naturalna i syntetyczna) z przeszyciami w kolorze Sulphur.

U dilerów dostępne są jeszcze ostatnie egzemplarze tych wersji z 2024 roku produkcji z napędem 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in. Auta kosztują od 210 900 zł.

* Apple CarPlay jest znakiem towarowym Apple Inc.