Toyota planuje do 2030 roku osiągnąć neutralność klimatyczną w produkcji, a do 2040 roku – wyeliminować z działalności fabryk wszelkie emisje CO2. W tym celu wprowadza do swoich europejskich zakładów produkcyjnych coraz więcej proekologicznych rozwiązań. Są to zarówno nowe, przełomowe technologie, jak i z pozoru drobne optymalizacje, które łącznie składają się na znaczną redukcję emisji gazów cieplarnianych.
Toyota to największy producent samochodów osobowych na świecie, a także jedna z najbardziej innowacyjnych firm w branży motoryzacyjnej. Zakłady marki znajdują się na całym świecie, w tym również w Europie – na terenie Polski, Czech, Francji, Portugalii, Wielkiej Brytanii i Turcji. Wyznaczają one standardy dla całego sektora, a wszystko to za sprawą Systemu Produkcyjnego Toyoty (TPS), czyli zbioru technik i narzędzi do zarządzania procesami, które przyczyniają się do zwiększenia efektywności produkcji.
Obecnie Toyota intensywnie przebudowuje swoją sieć zakładów produkcyjnych w Europie, tak by do 2030 roku osiągnąć neutralność węglową netto, zaś całkowitą bezemisyjność – do 2040 roku. Do realizacji tego celu nie wystarczy jeden uniwersalny sposób – proces dekarbonizacji przemysłu w Europie wymaga równoczesnego poszukiwania i doskonalenia wielu różnych rozwiązań. Takie podejście jest zgodne z metodą Kaizen, która stanowi jeden z filarów Systemu Produkcyjnego Toyoty.