17-04-2023

Ponad 200 000 zelektryfikowanych samochodów sprzedanych w 3 miesiące

Toyota Motor Europe podała wyniki za I kwartał 2023 roku
W I kwartale 2023 roku Toyota Motor Europe sprzedała 291 721 aut, co stanowi 6,9% rynku. Udział zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży firmy wzrósł do 72%. Toyota stała się drugą najczęściej wybieraną marką samochodów w Europie. Najpopularniejszym autem i najchętniej wybieraną hybrydą marki został Yaris Cross.

Toyota i Lexus zaliczyli najlepszy I kwartał od 15 lat

W I kwartale 2023 roku Toyota Motor Europe dostarczyła klientom 291 721 samochodów, co stanowi 6,9% europejskiego rynku. Był to najlepszy I kwartał od 2008 roku.

W porównaniu do tego samego okresu 2022 roku sprzedaż pojazdów firmy wzrosła o 2,5%. Znacznie się zwiększyło zwłaszcza zainteresowanie zelektryfikowanymi samochodami Toyoty i Lexusa. Od stycznia do marca 2023 roku sprzedano ich w liczbie 209 029 egz., o 6% więcej rok do roku. Ich udział w całkowitej sprzedaży firmy osiągnął rekordowy poziom 72%. W Unii Europejskiej i innych krajach Europy Zachodniej poziom ten wyniósł 76%, natomiast na wschodnich rynkach – 53%.

Marka Toyota pozostaje drugą najpopularniejszą marką samochodów w Europie z 6,6-procentowym udziałem w rynku.

„Nasze wyniki w I kwartale tego roku są najlepsze od 2008 roku, a zelektryfikowane samochody z napędami hybrydowymi, hybrydowymi typu plug-in, elektrycznymi na baterię i na wodorowe ogniwa paliwowe cieszą się dużym zainteresowaniem w całym regionie. Zebraliśmy bardzo dużo zamówień, co potwierdza atrakcyjność samochodów z gamy modelowej Toyoty i Lexusa, które wyróżniają się pod względem designu, wysokiej jakości i niezawodności oraz niskoemisyjnych napędów” – powiedział Matt Harrison, dyrektor operacyjny Toyota Motor Europe.

Yaris Cross najpopularniejszym modelem Toyoty

Toyota w I kwartale 2023 roku sprzedała 278 752 samochodów, o 3% więcej niż w tym samym okresie roku 2022. Największą popularnością w tym okresie cieszyły się takie modele, jak Yaris Cross (57 966 egz.), Yaris (41 940 egz.), Toyota C-HR (39 652 egz.), Corolla (37 483 egz.), Aygo X (20 987 egz.) i RAV4 (17 753 egz.).

Od stycznia do marca klienci Toyoty kupili 198 232 zelektryfikowane auta, o 7% więcej rok do roku. Liczba ta stanowi 71% całkowitej sprzedaży marki. W Europie Zachodniej hybrydy i pozostałe zelektryfikowane samochody odpowiadały za 76% sprzedaży, a na wschodnich rynkach regionu – 54%.

Wśród najchętniej wybieranych modeli ze zelektryfikowanymi napędami wymienić należy Yarisa Cross Hybrid (55 792 egz.), Toyotę C-HR Hybrid (39 456 egz.), Yarisa Hybrid (33 356 egz.), Corollę Hybrid (30 372 egz.) oraz RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (15 898 egz.).

Wyniki sprzedaży Toyoty w Europie w I kwartale 2023 roku

 

Toyota Motor Europe

291 721 

 

 

TOYOTA

278 752 

Aygo X

20 987 

Yaris (wszystkie napędy)

41 940 

Yaris Hybrid

33 356 

Yaris Cross (wszystkie napędy)

57 966 

Yaris Cross Hybrid

55 792 

Corolla (wszystkie napędy)

37 483

Corolla Hybrid

30 372

Corolla HB i TS Kombi (wszystkie napędy)

25 386 

Corolla HB i TS Kombi Hybrid

25 295 

Corolla Sedan (wszystkie napędy)

12 097 

Corolla Sedan Hybrid

5077 

Toyota C-HR (wszystkie napędy)

39 652 

Toyota C-HR Hybrid

39 456 

Rodzina Priusa

265 

Prius

118 

Prius Plug-in Hybrid

147 

Mirai

112

Camry (wszystkie napędy)

2295 

Camry Hybrid

2122 

Supra

317 

RAV4 (wszystkie napędy)

17 753 

RAV4 Hybrid

12 875 

RAV4 Plug-in Hybrid

3023 

Highlander (wszystkie napędy)

704 

Highlander Hybrid

405 

Land Cruiser

7172 

Hilux

14 651 

PROACE i PROACE Verso (wszystkie napędy)

7561 

PROACE EV i PROACE Verso EV

1217 

PROACE CITY i PROACE CITY Verso (wszystkie napędy)

11 379 

PROACE CITY EV i PROACE CITY Verso EV

1833 

Inne modele

33 166